درون بدن
نوشته شده توسط : سلیمانی مفدم

 

بدن انسان روش‌هاي جالب و جذابي را برايفرستادن علائم هشدار دهنده دارد كه اين علائم در واقع اسراري را از درون بدن فاشمي‌سازند. به عنوان مثال آيا مي‌دانيد كه خنديدن پس از خوردن هر وعده غذايي چهتاثيري روي بدن دارد؟ يا اينكه آيا مي‌دانيد سفيد شدن زود هنگام موها نشانه چهفرآيندي در بدنتان است.
به گزارش ایسنا؛ بدن انسان در تمام طول عمر بهشيوه‌اي هوشمندانه و منحصر به فرد علائم و نشانه‌هاي زيركانه و هشدار دهنده را بروزمي‌دهد اما اكثر افراد به دليل ناآگاهي از اين روابط و علائم، پيغام‌هاي حياتي بدنرا ناديده مي‌گيرند كه حاصل آن به خطر افتادن سلامتي است.

روزنامه «ديليميرور»، در گزارشي به چند راهكار جالب و شگفت‌انگيز به عنوان اسرار زندگي اشاره كردكه بي‌ترديد در زندگي روزمره، قابل استفاده و مفيد خواهندبود:
 

1- دردناك شدن مچ پامي‌تواند نشان دهنده مشكلات كلسترولي باشد.

به گفته متخصصان دردناك شدن مچ پا مي‌تواند نشانهابتدايي از افزايش ارثي سطح كلسترول بد خون باشد. در واقع تشكيل كلسترول در اطرافزردپي آشيل، موجب بروز اين درد مي‌شود.

- راه حل چيست؟

اگر احساسكرديد كه مچ‌ پايتان مدت سه روز يا بيشتر به طور مداوم درد مي‌كند، حتما براي چكاپكلسترول به پزشك مراجعه كنيد، بويژه اگر سابقه خانوادگي ابتلا به بيماري قلبي راداريد.
 

2- قوي بودن ريه‌هانشان دهنده كاهش خطر ابتلا به آلزايمر است.

مطالعات نشان مي‌دهد كه فعاليت ضعيف و نامطلوب ريه‌هاموجب مي‌شود كه اكسيژن كمتري به مغز برسد و در نتيجه خطر ابتلا به زوال عقل وآلزايمر افزايش پيدا مي‌كند.

براي جبران اين مشكل سعي كنيد تنفس عميق انجامدهيد به اين ترتيب كه پنج ثانيه عمل دم و پنج ثانيه عمل بازدم هوا را انجام دهيد. اين كار موجب تقويت ريه‌ها مي‌شود چون اكسيژن را به مقدار كافي و مناسب به مغزتانمي‌رساند. اگر اين كار را شش نوبت در روز تكرار كنيد، ريه‌هاي شما 20 درصد قوي‌ترمي‌شوند.
 

3- سفيد شدن موها قبل از رسيدن به سن 30 سالگي نشانه مهمي از ابتلا به مشكلات تيروئيدياست. متخصصان تيروئيد تاكيد دارند كه عدم تعادل در فعاليت غده تيروئيد موجب اختلالدر توليد رنگدانه‌ها در پياز مومي‌شود.

- راه حلچيست؟

اگر موهايتان در سن پايين، سفيد شده و هم چنين علائم ديگري چون كاهشوزن، افسردگي و يا مشكلات عادت ماهانه داريد، حتما براي چكاپ كامل و درمان به موقعبه يك متخصص غدد مراجعه كنيد.
 

4- بيماري لثه خطر و احتمال زايمان زودرس را افزايشمي‌دهد.

باكتري‌هاي موجود درلثه‌هاي بيمار و عفوني، موجب بروز واكنشي مي‌شود كه حاصل آن باز شدن بي‌موقع وزودهنگام دهانه رحم در دوران بارداري است.

- راه حل چيست؟

هر روز نخدندان بكشيد. هم چنين زنان باردار براي اطمينان از سلامت دندان‌هاي و لثه خود بايدمرتب به دندان پزشك مراجعه كنند. مطالعات نشان مي‌دهد كه مشكل و بيماري لثه احتمالزايمان پيش از موعد را 70 درصد افزايش مي‌دهد.
 

5- گرم نگه داشتن پاها احتمال سرماخوردگي را كاهشمي‌دهد.

وقتي پاها سرد مي‌شوند،عروق خوني در بيني بسته و منقبض مي‌شوند كه در نتيجه گلبول‌هاي سفيد خون در اينمنطقه از مبارزه با عفونت‌ها دست مي‌كشند و محل ورود ميكروب‌ها به بدن بازمي‌شود.

بنابراين توصيه مي‌شود جوراب بپوشيد و مطمئن شويد كه با گرم نگهداشتن پاها، سيستم دفاعي بدنتان به طور كامل كار مي‌كند.
 

6 - خنديدن پس از صرفهر وعده غذايي، ميزان قند خون شما را پايين مي‌آورد.

متخصصان معتقدند عضلاتي كه ما از آنها براي خنديدناستفاده مي‌كنيم براي دريافت انرژي، قندخون را مصرف مي‌كنند و اين فرآيند خطر ابتلابه ديابت، چاقي و حتي برخي از سرطان‌ها را كاهش مي‌دهد.

بنابراين بعد از شامدر آرامش كامل روي مبل بنشينيد و مدتي به تماشاي فيلم كمدي مورد علاقه‌تانبپردازيد.
 

7 - راه رفتن و حرف زدن همزمان، موجب كمردردمي‌شود.

وقتي در حين راه رفتن،صحبت هم مي‌كنيم اين كار مانع از همزماني تنفس ما با گام‌هايمان در هنگام برخوردپاها به زمين مي‌شود. اين عدم هماهنگي، موجب مي‌شود كه بخشي از ضربه‌هاي ناشي ازبرخورد گام‌ها به زمين به كمر وارد شود و موجب بروز كمردرد مي‌شود.

توصيهمي‌شود دفعه بعد اگر به هنگام خريد كردن موبايلتان زنگ زد، يك گوشه بنشينيد و باتلفن صحبت كنيد.
 

8 - فشار دادن پاها روي هم مانع از ضعف كردن و بي حاليمي‌شود.

اگر بعد از سريع برخاستناز جاي خود احساس سرگيجه پيدا كرديد يا حس كرديد كه منگ شده‌ايد و چشمانتان سياهيمي‌رود با اين حركت ساده مي‌توانيد جريان خون را به سرعت به مغز بفرستيد و ضعف وسرگيجه خود را متوقف كنيد.

ابتدا هر دو پاي خود را روي زمين قرار دهيد. بعديكي از پاها را روي پاي ديگر بياندازيد و تا جايي كه مي‌توانيد در اين وضعيت پاهارا روي هم فشار دهيد. 30 ثانيه در اين وضعيت بمانيد تا خون به مغزتان برسد و حالتانبهتر شود.
 

9- غفلت از كمردرد،تهديد جدي براي مغز است.

پزشكان دريافته‌اند افرادي كه بيش از يك سال مبتلا بهكمردرد هستند، 11 درصد از حجم سلول‌هاي مغزي آنها در ناحيه‌اي كه مربوط به كنترليادگيري است، كاسته مي‌شود. ظاهرا فشار مقابله با كمردرد اين تاثير نامطلوب را رويسلول‌هاي مغزي برجاي مي‌گذارد.

در صورت بروز كمردرد، فورا از پزشك كمكبگيريد. اكثر كمردردها در صورتي كه زودتر مورد توجه قرار بگيرند، قابل درمانهستند.
 

10- چاقي، احتمالبروز سردردها را تا دو برابر افزايش مي‌دهد.

وزن زياد موجب التهاب در عروق خوني ناحيه سر مي‌شودكه مهمترين عامل بروز سردرد است.

براي كاهش دردها، اقدام به كاهش وزن كنيد وبراي درمان سردردها از راهكارهاي طبيعي استفاده كنيد. مصرف روزانه داروهاي مسكن درواقع موجب بروز سردرد مي‌شود.


11- مشكل در اندام تناسلي مردانه مي‌تواند علامت عارضه قلبيباشد.

آخرين مطالعات نشان دادهاست كه ناتواني جنسي در مردان مي‌تواند ناشي از تنگ شدن عروق خوني باشد.

بهدرمان‌هاي اينترنتي و ماهواره‌اي اعتماد نكنيد در عوض براي چكاپ كامل به متخصصمراجعه كرده و قبل از هر چيز به پزشك خود اطمينان كنيد.
 

12- قوز كردن، ولع شما را به خوردن شيريني تشديدمي‌كند.

پزشكان معتقدند كه قوز كردن جريان خون رابه مغز كاهش مي‌دهد و در نتيجه ولع خوردن مواد قندي را تشديد مي‌كند چون در صورتكاهش جريان خون در مركز اشتها در مغز، گلوكز كمتري به اين عضو اصلي مي‌رسد در حاليكه گلوكز مهمترين غذاي مغز است.

- راه حل چيست؟

هميشه صاف بنشينيد وپاهاي خود را روي زمين بگذاريد. ستون فقرات خود را بكشيد و شكم خود را به داخلبكشيد طوري كه كمر شما به سمت صندلي كشيده شود.
 

13- داروهايسرماخوردگي، تاثير نامطلوب روي توان باروريدارند.

داروهاي سرماخوردگي كهبراي خشك كردن ترشحات بيني استفاده مي‌شوند در عين حال مي‌توانند موجب كاهش مخاطدهانه رحم شود و در نتيجه باروري را مشكل مي سازد.

بنابراين توصيه مي‌شود: به جاي داروهاي ضد احتقان از درمان‌هاي معمولي مثل ويكس استفاده كنيد.
 



:: موضوعات مرتبط: مطالب علمی متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 2717
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: